Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Blogit Eurovaalikone

Asiakkaat närkästyivät, kun Kelan postilaatikko katosi oven pielestä

KANKAANPÄÄ Kankaanpääläinen Juhani Raitio kävelee Kelan Kankaanpään toimipisteeseen papereineen. Hän on harmissaan, että Kelan ulko-oven vieressä ei ole enää postilaatikkoa, mihin voisi paperinsa pudottaa. Hän ei ole ainoa, joka on muutoksesta pahoillaan. –Kelan toimisto on avoinna vain kahtena päivänä viikossa ja nyt pitää erikseen lähteä jonottamaan päästäkseen hoitamaan asiansa. Ennen kun postilaatikko oli oven vieressä, niin hakemukset saattoi tiputtaa laatikkoon liitteineen, toteaa Raitio. Hän epäilee, että kaikkia Kelan asioita ei voi hoitaa netin kautta. Kysyimme Kelan Porin palveluryhmän päälliköltä Sari Tanskaselta miksi postilaatikko on poistettu. –Kankaanpään toimiston ulko-ovet vaihdettiin tänä keväänä, ovien mentyä epäkuntoon. Ovien uusimisen yhteydessä ei ollut mahdollisuutta jättää käytössä ollutta postilaatikkoa paikalleen, eikä samanlaista laatikkoa ole mahdollista saada tilalle. Asiasta on keskusteltu Kelan kiinteistöryhmän edustajan kanssa. Selvitämme mahdollisuutta miten asia voidaan hoitaa. Kela on saanut laatikon puuttumisesta asiakkailta myös jonkin verran palautetta. Osa asiakkaista ei omista myöskään tietokonetta tai heillä ei ole vaadittavia taitoja käyttää nettipalvelua. –Kankaanpään Kela on avoinna maanantaisin ja torstaisin. Keskiviikkoisin asiointi sujuu vain ajanvarauksella. Kela asioita voi hoitaa ajanvarauksella myös puhelimitse. Puhelinajanvarauspalvelu on asiakkaalle maksutonta.