Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Näköislehti Blogit

Ensimmäiseksi vuoden kivijalkayritykseksi Kankaanpään Laki ja Kiinteistö – palkinnon perusteina toiminnan positiivinen ja raikas ote

Kaupunki on mukana vuonna 2016 alkaneessa Kivijalka Kuntoon! -hankkeessa, jonka päätavoitteena on parantaa kivijalkatoimijoiden liiketalouden osaamista sekä edesauttaa kivijalkayritysten välistä vuorovaikutusta, yhteistoimintaa ja verkosto-osaamista. Yksi keskeisistä tavoitteista on ollut kivijalkayrittäjyyden arvostuksen nostaminen. Tämän edesauttamiseksi ohjausryhmässä päätettiin, että projektin kohdealueilla valitaan vuoden kivijalkayritykset. Kivijalka kuntoon! -hanke, Kankaanpään kaupunki ja Kankaanpään Yrittäjät ry palkitsivat ensimmäistä kertaa vuoden kivijalkayrityksen, joka on Kankaanpään Laki ja Kiinteistö Oy. Perustelujen mukaan yritys markkinoi ja näkyy paikkakunnalla positiivisella tavalla. Yrityksellä on erittäin luova, raikas, kokeiluhenkinen ja omaperäinen ote toiminnassaan. Yrittäjän persoona on laitettu peliin, ja henkilöstö puhaltaa yhteen hiileen. Kivijalkayritykset, pienet putiikit, erikoismyymälät ja -kaupat muodostavat kaupungin palvelutarjonnan sydämen ja rakentavat omaleimaisuudellaan kaupungin mielikuvaa. Verkkokaupan kasvu, kauppakeskukset ja muuttuva kuluttajakäyttäytyminen luovat isoja haasteita näiden parhaaseen palvelukokemukseen tähtäävien pienen yrittäjien toimintaan. Hankkeessa on koulutettu kymmeniä yrittäjiä kaikilla sen toimintapaikkakunnilla eli Huittisissa, Kankaanpäässä, Loimaalla ja Uudessakaupungissa. –Kivijalkayrittäjät tarvitsevat tukea markkinoinnin ja myynnin tehostamiseen keinoin ennen kaikkea digitaalisessa maailmassa, kertoo projektipäällikkö ja lehtori Mikko Lehtonen Satakunnan Ammattikorkeakoulusta. Hankkeessa on koulutettu yrityksiä Facebookin, Instagramin, Googlen sekä muiden työkalujen käyttöön ja selvitetty myös mahdollisuuksia perustaa verkkokauppatoimintaa kivijalkamyynnin tueksi. Yritysasiamies Mari Raukolan mukaan Kankaanpäässä on tulossa ajankohtaista digivalmennusta sosiaalisen median mainonnan, erilaisten verkkokaupparatkaisujen sekä sähköpostimarkkinoinnin saroilla. Koulutukset pidetään syys- ja marraskuussa ja ne ovat alueen yrityksille maksuttomia.