Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Puheenvuoro Koronavirus Näköislehti Blogit Live

Screenit ovat hyvä idea, kunhan paikka on oikea – ”Siellä ajetaan autolla, ei pelleillä”

Kaupungin markkinoinnista puhuttaessa aika ajoin nousee esiin screenin, eli videonäyttötaulun hankinta. Puheissa screeni sijoitettaisiin kantatie 44:n ja valtatie 23:n risteysalueelle. Charles Myllymäki on videonäyttötaulujen kannalla, mutta paikka on hänen mukaansa väärä. – Alaristeelle sitä ei saa laittaa missään nimessä. Siellä ajetaan autolla eikä pelleillä. Eikä siellä ole kenelläkään aikaa katsella mainoksia. Screenin kohdemainonta pitää olla siellä missä on ihmisiä ja missä heillä on aikaa katsoa mitä mainonta sisältää. Tämmöisiä paikkoja ovat esimerkiksi tori, sotilaskoti, karavaanarialue ja kuntoutuskeskus. Myllymäki on selvittänyt screenien hintoja. Miehen visioiden mukaan torille voisi hankkia ison, 20 neliön näyttötaulun, muihin paikkoihin riittäisi pienemmät näytöt. – Asennuksineen veroton hinta tulisi olemaan noin 140 000 euroa. Jos hankintaan osallistuisi vaikka satakin alueemme yritystä, kulut saataisiin peittoon edullisella kuukausimaksulla kuudessa vuodessa. Mainoksen sisältö pitää olla kohdistettu ihmisiin jotka ovat alkaneet miettimään oman elämänkuvan arvojen muuttumista. – Meidän pitää myös kohdistaa markkinointi ihmisiin jotka ovat jo melko omavaraisia tai jotka pystyvät tekemään työnsä etänä tai muuten pois yrityksen konttoritiloista. Myllymäen mukaan markkinointivideo pitää kohdentaa sosiaaliseen median kautta kaupunkeihin ja suorilla kirjeillä lapsiperheille.