Ladataan
Uutiset Elämänmeno Urheilu Pesäpallo Puheenvuoro Näköislehti Blogit Live Koronavirus

Unto Heliniltä sana jouluksi 2019: Vaikeudet ajavat ahtaalle – tarvitset lähimmäistä

Aikamme ihmisillä on paljon sisäistä tuskaa ja ahdistusta. Usein elämän vaikeudet ovat ajaneet niin ahtaalle, että ei näytä olevan mitään mahdollisuutta päästä pois kaikesta sisäisestä ahdistuksesta, mitä ihmisellä on. Tarvitaan rakastavaa lähimmäistä, ystävää, joka tarjoaisi avun ja auttaisi pääsemään vapauteen sisäisistä ahdistuksista. Usein myöskin elämä ajallisen puutteen ja vaikeuksien keskellä tuo kestämätöntä ahdistusta ja tuskaa. Ihmisen elämässä voi olla sairautta, työttömyyttä ja sen mukana myös puutetta, jopa suoranaista nälkää. Ulospääsyä ei näytä olevan, ei ainakaan lähiaikoina. Myöskin aikamme lapset ja nuoret, sekä usein myös yksinäisyyteen unohdetut sairaat vanhukset kärsivät sydämessään tuskaa ja ahdistusta, kun ei ole ketään, joka muistaisi tai edes joskus poikkeaisi tuomaan vaihtelua yksinäisyyteen. Jeesus antaa joulun ilon ja rauhan Ajallinen hyvinvointi tai korkea elintaso ei tuo ihmisille todellista vapautta ja iloa. Siksi ihmisten suurin tarve tänä aikana on löytää todellinen vapaus sisäiseen elämäänsä. Sen tarjoaa meille Taivaallinen Isämme Jumalan Sanan kautta. Moni on löytänytkin sisäisen vapauden tuskasta ja ahdistuksista, kun elävä, ylösnoussut Vapahtaja, Jeesus Kristus, on saanut tulla hänen sisäisen elämänsä ja sydämensä Herraksi. Jeesuksessa koettu syntien anteeksiantamus ja ilo saa aikaan halun auttaa myös muita ihmisiä sisäiseen iloon ja vapauteen. Mehän olemme kristittyinä pelastettu palvelemaan ja auttamaan kärsiviä lähimmäisiämme. Saamme kirkastaa heille Jeesuksen rakkautta, koska todellinen rakkaus on vuodatettu meihin Pyhän Hengen kautta kun olemme saaneet Sanan ja Pyhän Hengen kautta uudestisyntyä Jumalan lapsiksi. Sen tähden Jeesuksen antama ilo ja rauha on todellista ja kestävää, kun Jeesuksen veressä synnit on saatu anteeksi ja Hän on sydämessämme. Vastaanottamalla Jeesus omana Vapahtajana on tämä ilo ja rauha koettavissa tänäänkin. Joulun sanoma on syntejään katuvalle ja tunnustavalle riemullinen: Vapahtaja Jeesus on syntynyt! Tämä evankeliumin sanoma kuuluu kaikille, myöskin Suomen lähialueiden hyljätyille ja kodittomille orpolapsille sekä kärsiville vanhuksille. Tärkeintä on, että heille kirkastuisi: "Miksi Karitsa on kuollut ristillä!" Siunattua Vapahtajamme Jeesuksen syntymäjuhlaa! Unto Helin Lähetysapu ry.