Vaatteilla mässäilystä vastuullisuuteen

Kirjoittajan mukaan vaatekaapin sisältöä ei pitäisi määritellä lompakon paksuus tai vaateteollisuuden suoltamat mainoskampanjat vaan maapallon kantokyvyn rajat.

12.2. 13:45

Kierros kauppakeskuksessa todistaa, että pikamuotikaupat keksivät yhä moninaisempia keinoja saadakseen meidät kuluttamaan aina vain enemmän. Pikamuotiliikkeen ovensuuhun on asetettu houkuttimeksi kasa puolihameita, joita myydään euron kappalehintaan. Liikkeistä on tehty labyrinttimaisen sokkelomaisia, jotta asiakas suorastaan hukkuu sinne harhailemaan. Talvitakkia etsiessä huomaa, että takit on aseteltu huolellisesti sinne tänne ympäri liikettä, jotta heräteostoksia ehtisi matkan varrella kertyä. Ostopäätöstä ei myöskään kannata harkita turhan pitkään: seuraavalla viikolla kaupan mallistot ovat jo vaihtuneet ajankohtaisimpiin trendeihin sopiviksi.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?

Mainos