Oppiminen on yksilöllistä: Kouluympäristöä kehitetään nepsy-oppilaiden vahvuuksia tukemalla

Iloisen oppijan tavoittamiseksi tehdään moniammatillista yhteistyötä herkistyneellä katseella. Aistiherkkyyksiin ja autismin kirjoon löytyy oppimista tukevia ratkaisuja.

Nepsy-koordinaattori Meri Poskiparta tekee Kankaanpään opettajien, erityisopettajien ja varhaiskasvatuksen opettajien kanssa työtä, jossa erilaisten oppijoiden oppimisedellytykset on huomioitu hyvissä ajoin ja niihin myös vastattu.

18.11. 13:00

Kuulosuojaimia, keinuvia koulutuoleja, aistileluja ja sermiä. Oppiminen vaatii keskittymiskykyä ja erilaisten oppijoiden maailmassa myötä yritykset ovat lähteneet näitä tuotteita kehittelemään.

Kankaanpäässä on vuoden päivät toteutettu oppimisen tukea ja inkluusiota erityisellä hankkeella. Opetusministeriön rahoittama Oppimisen tuki ja inkluusio on nepsykoordinaattori Meri Poskiparran työnä tuottanut mallinnuksia, joilla oppilaiden vahvuuksiin pystytään tarttumaan aiempaa paremmin ja aikaisemmin.

Seuraa ja lue artikkeliin liittyviä aiheita

Osion tuoreimmat

Luitko jo nämä?

Mainos